onsdag 28 januari 2009

V.36

V.36


Barnet är i princip helt fullgånget och väger ca 2,8 kg. Längden är ungefär 34 cm från huvud till stjärt. De sista veckorna ska barnet äta upp sig för att klara livet utanför livmodern. Vid det här laget har du märkt att barnets rörelser har förändrats, vilket beror på att det är trångt i livmodern. Du känner antagligen bara benen och fötterna som sparkar, huvudet som studsar mot bäckenbotten och armarna med svagare rörelser. Dock brukar rörelserna upplevas som kraftfullare och tydligare. Ofta kan man se konturerna av en armbåge eller häl som putar ut mot huden.

Är detta din första graviditet har barnet förmodligen fixeras sig i bäckenöppningen nu. Magen sjunker ner och det blir lättare att andas men du kanske behöver kissa oftare.

Nu börjar det faktiskt närma sig... Ska till barnmorskan imorgon, kommer mer uppdatering då=)

6 kommentarer:

  1. Ojoj, nu börjar magen bli riktigt stor! Och snart är det dags, spännande! Vi lär ta o boka en träff till helgen eller veckan kanske, har ju paket till dig också... :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken fin mage du hade vännen då :)

    Är så nära nu så det inte är sant ju :)

    Hihi, beslutet var att inte fortsätta med p-piller nu ;) Nu kommer jag med snart med mage förhoppningsvis :P

    SvaraRadera
  3. Åååh, vad rund och fin du har blivit, vännen!
    Väntar fortfarande på att du ska höra av dig och att vi ska ta våran fika snart ;)
    För alldeles strax kommer ju bebis och då får du fullt upp :P <3

    SvaraRadera
  4. kissa lite oftare... då hoppas jag du inser att du kommer få bosätta dig på toa med tanke på hur mycket du kissar i vanliga fall... piss lisa ;) hihi

    SvaraRadera
  5. Jag kan erkänna att jag är en aning avensjuk! Inte på själva förlossningen då men allt det andra*suck*
    Mannen var så rar och påminde mig om att jag ville ta bussen hem senast! *hi,hi*
    Tur "fabriken" är stängd!
    Kramis!

    SvaraRadera