tisdag 24 mars 2009

...

Vilket underbart väder=)
Synd bara att det är lite mer snö, eftersom det snöade igår. Hörde plogbilen i natt när jag var uppe.


Igår kväll somnade V själv uppe i sin säng. Har aldrig provat det förut, har gett honom mat i soffan och sedan har vi myst och han har somnat i knät. Men tänkte att jag skulle prova.


Gick upp och la han, han såg så nöjd ut så.


Gick ner...Det var nog tyst i 5-7 min, sedan lite gnäll.


Gick upp och stoppade in nappen, Gick ner.
Sedan var det tyst, Han sov så skönt när jag gick upp sen.
Han fick även somna i sin säng efter nattmatningen(arna) ...Gick galant.


Ska fortsätta med det så får vi väl se om det bara var en tillfällighet.




Under största delen av gårdagen såg min lilla skruttungen ut så här


Han sover en halvtimme på morgonen efter vi gått upp vid kl 7 ungefär
Sedan är han vaken till 16-17 på kvällen. Så mot eftermiddagen blir han grinig...Min teori är att han blir övertrött så han inte kan somna. Det är svårt att få honom att somna på dagarna. Går vi ut och går sover han, men så fort vagnen stannar så vaknar han. Är ju kul att han är vaken så pass mkt, men vill ju inte att han ska vara ledsen.
Någon som har nå tips??=)
Nu ska jag göra mig greja lite så ska vi åka på föräldrargrupp...Ska bli kul.

3 kommentarer:

  1. Nej de är inte så kul, men jag tror de är tänderna som spökar, så de är nog över i morgon :) ja,jag är ju likblek,usch.. sen är de så skönt att sola :) när hade du tänkt att åka till milla då?
    Gud så skönt att han somna i sin säng,försök med att hålla de, så han blir van i tid :)
    tackar så mkt säger samuel.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. men han hade ju söta kläder på sig iaf =) hihi... puss

    SvaraRadera
  3. åh spännande^^ känner du någon som är med i guppen? Japp det gör vi, men jag känner ingen som är med..har varit på 2 och andra gången hade vi jätte bråttom iväg så vi hann inte stanna och prata med någon. Så än så länge är det inte så jätte kul, men det blir nog bättre^^
    Ja Jackie är jätte duktig! Sen hon var ca 2-3 månader har hon sovit hela nätter. Hon somnar för det mesta vad 22-23 och vaknar vid 8-9. Ibland somnar hon lite tidigare och vaknar lite tidigare, men hon sover iaf ca10 timmar per natt^^ Hon börjar få fasta mattider också och jag vet på ett ungefär vilka tider hon vill vila på dagen.
    Hur går det med att få lillen att sova på nätterna? De första månaderna var jag på väg att hoppa från balkongen varje natt:P
    Kramkram

    SvaraRadera